Liczba wyświetleń wszystkich obrazów: 11,050,234
Sr1-3107
Informacja o zdjęciu
01.05.2022 | Rovaniemi | Na zdjęciu klasyczna lokomotywa Sr1, która designem przypomina naszą lokomotywę ET42. Obie maszyny zostały wybudowane w tej samej fabryce - NEWZ. Pojazdy przystosowane do napęcia 25 kV AC, budowane w latach 1973 - 1985. Pojazdy wykorzystywane w ruchu pasażerskim, ale obecnie głównie w towarowym. Niemniej jednak nadal da się je spotkać w liniowych ruchu z długimi pociągami Intercity. Lokomotywy pierwotnie nosiły ciemnoczerwone barwy z jasnożółtymi paskami wokół i pod oknami kabiny. Paski zostały później zastąpione żółtymi panelami ostrzegawczymi (przypominającymi stylizowane skrzydła) pod oknami kabiny. Od wczesnych lat 90. to malowanie zostało zastąpione szarawym kolorem z czerwonymi paskami. Obecnie lokomotywy są odnawiane w biało-zielone barwy, aby pasowały do obecnych barw firmy. Na zdjęciu lokomotywa w tzw. malowaniu przejściowym, która oczekuje planowej godziny odjazdu z pociągiem IC 266 Rovaniemi - Helsinki. Lokomotywy mają prędkość maksymalną 140 km/h, jednak część pojazdów posiada zmodernizowane wózki umożliwiające rozwinięcie wyższej prędkości = 160 km/h. W grudniu 2013r. koleje fińskie zdecydowały się na zakup nowoczesnych lokomotyw, którymi stały się popularne Vectrony firmy Siemens. Są to jednak pojazdy wyjątkowe i poświęcę im oddzielny długi post. Tym samym Sr1 są odstawiane wraz z pojawianiem się kolejnych Vectronów.
Komentarze do tego zdjęcia
Zostawiam 5
5
Z mojej strony 5
5
5