Zdjęć we wszystkich kategoriach: 13,696
Liczba wyświetleń wszystkich obrazów: 10,676,037
Liczba wyświetleń wszystkich obrazów: 10,676,037
ED250-017
4797
3116
5034
5066
5121
5181
5243
5287
5345
5374
5423
5493
5499
5573
5785
5931
6143
6246
6264
6309
6347
6769
6798
6907
7084
7094
7095
7128
7186
7268
7363
7467
7556
7573
7583
7584
7795
7843
7909
8023
8067
8536
9771
9799
10108
10230
10697
11220
11546
12672
13420
13840
Informacja o zdjęciu
Opis
17.12.2024 | Poznań Wola | 10 lat trwało zanim polskie "Pendolino" przejechało przez stolicę Wielkopolski jako kurs liniowy z pasażerami. To wyjątkowo długi okres jak na pociąg, który w założeniach powinien częściej odwiedzać nasz region w kursach międzynarodowych do Berlina. Jednak wieloletnie opóźnienia spółki Bombardier (obecnie Alstom) w uzyskaniu autoryzacji oraz blokada nałożona między innymi przez organy unijne spowodowały, że jednostka ED250 dopiero teraz pojawiła się na moim podwórku. Czy wybór Szczecina jako miasta docelowego jest dobrym pomysłem? Tutaj mam mieszane uczucia, gdyż zdecydowanie widziałbym ten skład przy obsłudze pociągów do Niemiec w relacjach dalszych niż Berlin, gdzie jednostka mogłaby wykorzystać swoje parametry techniczne związane z prędkością maksymalną. A tak mamy pociąg na 250 km/h, który w relacji do której został skierowany osiąga tylko 64% dopuszczalnej prędkości. Jednocześnie sama jednostka i wybór Szczecina jest moim zdaniem stricte polityczny, gdyż w roku 2024r. bardzo dużo mówiło się o poprawie połączeń między Warszawa, a stolicą Zachodniego Pomorza w kontekście notorycznych opóźnień EIC Chrobry, zbyt długiego czasu przejazdu tego pociągu oraz ogólnie brakiem połączeń ekspresowych w większej ilości między tymi miastami. Czy zatem "Pendolino" zostanie na stałe czy też zniknie w nowym rozkładzie jazdy? Śmiem przypuszczać, że zniknie, gdyż jednostka po zakończeniu modernizacji LK 202 na trasie Lębork - Słupsk wróci z powrotem na kursy do/z Kołobrzegu, gdzie dodatkowo wg zapewnień ma mieć szansę osiągnąć możliwość jazdy z prędkością 200km/h w porównaniu do 160 km/h, jakie obowiązują na całej trasie między Szczecinem, a Warszawą przez Poznań.
Na zdjęciu jednostka ED250-017 jako pociąg EIP 8103/2 relacji Szczecin Główny - Warszawa Wschodnia mija p.o. Poznań Wola by za kilka minut zatrzymać się na głównej stacji w Poznaniu.
Data
środa, 18, grudzień 2024
Odsłon
5
Ocena
5.00 (1 Głosuj)
Rozmiar pliku
188.42 KB (640 x 380 px)
Autor
Rozmiar oryginalnego zdjęcia
173.85 KB (1280 x 760 px)
Ocena zdjęcia
Zdjęć we wszystkich kategoriach: 13,696
Komentarze do tego zdjęcia
5